تولید انرژی در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا سه ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال ۵۷ درصد افزایش داشته است.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با در نظر گرفتن زمان تعمیرات واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی امسال و سال گذشته، انرژی تولید شده در این ۳ ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۵۷ میلیون و ۸۳۵ هزار کیلو وات ساعت انرژی در مجموعه بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید شد در حالیکه در سه ماهه اول پارسال حدود ۲۲۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید شده بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون و ۴۶۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص سه ماه نخست امسال در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوراله ادبی فیروزجائی گفت: حدود ۸۲ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۱۸ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد و بیش از ۱۹.۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شده است.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا دارای دو واحد گازی با ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار